Transcriu-me!!

[-]  Normes de transcripció

Normes de transcripció per a la col·lecció "Calaix de sastre"

  1. Respecteu escrupolosament el text. Escriviu exactament allò que hi veieu, sense corregir els errors que hi trobeu.
  2. Guardeu el vostre treball amb freqüència amb el botó "Deseu la transcripció". Si navegueu fora de la pàgina de transcripció, podeu perdre el vostre text.
  3. No us preocupeu del format. El camp de transcripció no inclou eines de format. Els salts de línia són opcionals, però en la versió final no es guardaran.
  4. Si una paraula o frase és il·legible, escriviu-hi [il·legible] o indiqueu la vostra interpretació així: "... entrada al carrer dels [sombreres?]".
  5. Si al final de línia hi ha una paraula amb guionet de separació de síl·laba, escriviu la paraula sense el guionet excepte si és al final de la pàgina i no podeu deduir-la.
  6. Indiqueu entre claudàtors [] els incisos que a l'original apareixen afegits al marge o entre línies i les paraules o frases ratllades.
  7. Incloeu notes entre claudàtors [] si és necessari, per exemple [Sense text].
  8. Reviseu la transcripció i quan considereu que és correcta, feu clic al botó "Finalitzar i enviar la transcripció".

Transcriu-me!!

Relacions de festes i viatges. Còpies (1784-1789)

https://mdc.csuc.cat/utils/getfile/collection/calaixSastre/id/18886

« Document anterior | Document següent » |

La transcripció d'aquesta pàgina ja ha finalitzat. Si voleu col·laborar escolliu un altre ítem per transcriure.

Transcripció de la pàgina actual

de Sant Pere Apostol, y pesada que la haguè lo Pesadòr del Rey Señor Pau Sunyèr, se limpià, y neta que fou, se tocà à batalladas dia [Subratllat: 23] de Juliol, y alguns dias. Despuès haventse benehida en la tarde del [Subratllat: 3] de Agost dintre de la mateixa fundiciò per lo R[Volat i subratllat: t] Doctor Pere Torrents Rectòr del Pi, presenciànt aquell acte lo molt Ill[Volat i subratllat: re] Ajuntament, y haventsehi segons yò ohí dir despuès donàt refresch als S[Volat i subratllat: rs]; se traguè fora à la rambla à la Campana nova de bon matí del dia [Subratllat: 4] de Agost, y se duguè à la Seu à la tarde sobre de un empostisat ab Currons untats ab Ceu per desota, tirantla ab Cordas alguns homens, y no se si passats de quatrecents minyons ab mollta griteria, mentres que la anaban fent correr: Arribada la Campana à la Plasa de la Seu, la deixaren al Cantò de la Devallada de la Canonja, per no ser encara tota la maniobra llesta per pujarla al Campanàr. en la matinada del [Subratllat: 8] de Agost se comensà à pujàr, y se estrenà à llevàr Deu, y à onse horas que las Comensà à tocàr en la Festivitàt annual de la Assumpciò de Nostra Señora al Cel. Any [Subratllat: 1763], y durà fins al dia [Subratllat: 16] de Juliol del Any [Subratllat: 1773] com hò narra lo primèr llibre Tomo [Subratllat: 1] del Calaix de Sastre. [línia] En lo any [Subratllat: 1759] [Ratllat: 1759 y] en lo mes de Setembre 24, se feu la Proclamaciò del Rey Don Carlos [Subratllat: III] de la Casa de Borbon, que se trobaba Rey de Napuls, per lo Reyne de España; en la Plasa de Sant Jaume, y per tal festiu motiu se adornaren las parets del Carrèr de la Seu; Audiencia, y Plasa de Sant Jaume ab tapisserias, y altres adornos, ab lluminarias, no se si en las tres

Current Page Discussion [edit] [història]