Transcriu-me!!

[-]  Normes de transcripció

Normes de transcripció per a la col·lecció "Calaix de sastre"

  1. Respecteu escrupolosament el text. Escriviu exactament allò que hi veieu, sense corregir els errors que hi trobeu.
  2. Guardeu el vostre treball amb freqüència amb el botó "Deseu la transcripció". Si navegueu fora de la pàgina de transcripció, podeu perdre el vostre text.
  3. No us preocupeu del format. El camp de transcripció no inclou eines de format. Els salts de línia són opcionals, però en la versió final no es guardaran.
  4. Si una paraula o frase és il·legible, escriviu-hi [il·legible] o indiqueu la vostra interpretació així: "... entrada al carrer dels [sombreres?]".
  5. Si al final de línia hi ha una paraula amb guionet de separació de síl·laba, escriviu la paraula sense el guionet excepte si és al final de la pàgina i no podeu deduir-la.
  6. Indiqueu entre claudàtors [] els incisos que a l'original apareixen afegits al marge o entre línies i les paraules o frases ratllades.
  7. Incloeu notes entre claudàtors [] si és necessari, per exemple [Sense text].
  8. Reviseu la transcripció i quan considereu que és correcta, feu clic al botó "Finalitzar i enviar la transcripció".

Transcriu-me!!

Relacions de festes i viatges. Còpies (1784-1789)

https://mdc.csuc.cat/utils/getfile/collection/calaixSastre/id/19070

« Document anterior | Document següent » |

La transcripció d'aquesta pàgina ja ha finalitzat. Si voleu col·laborar escolliu un altre ítem per transcriure.

Transcripció de la pàgina actual

Canalla cert tan vil qu se abandona./ Tenint prou jò de badar baix al Carrèr/ continuhí la Prosa en el Papèr,/ y sent bastant, per quedàr yà igual/ ab D[Volat i subratllat: Joseph Alda desde aquell hostal/ Anarem à ohir missa à la Parroquial/ Iglesia de Matarò; bè que el tal/ D[Volat i subratllat: n] Pepe mon Capellà s'aturà/ En la Botiga de un tal Baños que està/ vehí al llarch Carrèr de Barcelona,/ trobantlo alli, se quedà ab ell/ Que no era, ni Jove ni vel,/ Si que de mediana edat; y jò tot sol/ sens preguntàr men aní, no se si ab Sol/ ó ab nubols a aquella Iglesia major/ Per adoràr à Deu Nostre Senyòr/ En la Missa que ohí, sense molts, y moltas/ A [Subratllat: 3] quarts de dotse, y à Cantàr absoltas/ los Capellans avisaban las Campanas/ per la tarde, encaraquè no ganas/ ne tinguesen: totas à morts tocaban/ despues del mitgdia, que nos las ventaban/menos la mes grosa, puix que no podia/ havènt fugit del Campanàr, no se en que dia,/ Puix jò reparí alzant lo Cap al Finestral/ dels grosos del Campanàr, sens la Dominical/ per lo que lo sò retira à la de Barcelona./ Que hi hà en la Seu, Despuès de la Madona, encaraquè mès de Sant Just, la grosa/ Sembla esta Campana/ A la part de Ponent, y no de tramontana/ Queda ab bona tramuja assegurada/

Current Page Discussion [edit] [història]